سوتی عجیب روزنامه شرق (غرب)
 
نوشته شده توسط : خادم سایبری

علیکم به فراگرفتن سواد رسانه‌ای، روزنامه شرق (غرب) روز پنجشنبه 27 تیر ماه در اقدامی عجیب روز وفات حضرت خدیجه(س) رو به عنوان روز ولادت ایشون در صفحه نخست نوشت و تبریک گفت! حالا تقویمی که روزنامه شرق داره از کدوم کشور دنیاست خدا خودش میدونه.
با توجه به مطلبی که در خصوص وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها در تیتر روزنامه شرق، به نظر می‌رسه این کار عمدی بوده و به یکی از دلایل زیر:

- توی چشم و اذهان اومدن روزنامه و تقویت حیاتش در اذهان.
- انتشار و به چشم اومدن تیتر دلخواهشون از سخنرانی رئیس‌جمهور منتخب با تاکید بر تساهل سیاسی.
- دهن کجی به این مناسبت.

- و یک نکته اصلی دیگه اینکه با توجه به سابقه نچندان خوب و توهین هایی که قبلا از طرف روزنامه شرق (غرب) شکل گرفته شاید خواستن اذهان مردم رو بسنجند که آیا در برابر توهین به مذهب مردم باز هم مردم واکنشی از خودشون نشون خواهند داد و اگر واکنشی ندیدند بروند به دنبال توهین اصلی. درست کاری که هرچندسال اسرائیل و کشورهای ضد اسلامی انجام می دهند که نمونه اون هم این بود که اسرائیل دوباره سال گذشته قرآن را آتش زد و برخلاف سال های گذشته فقط مردم پاکستان تظاهرات کردند.

سوتی عجیب روزنامه شرق (غرب)

 درج سوتی‌های فاحش و جذاب در رسانه‌های یکی از تکنیک‌های زرد رسانه‌هاست که با هدف جذب مخاطببی‌طرف صورت می‌گیره. کاری که بی‌بی‌سی هم زیاد انجام می‌ده و خوب زمینه گل به خودی زدن را توسط همین ماها! فراهم می‌کنه. یک سوتی در تیتر و خبر می‌ده و زمینه بازبینی بقیه اخبارش توسط مخاطبانی که صرفا اومدن تامثلا سوتی را ببینن فراهم می‌کنه. مثلا اگر روز پنجشنبه این به ظاهر سوتی را شرق نمی‌داد، آیا این حجم از بازدید و تیتر شدن و به چشم اومدن براش اتفاق می‌افتاد؟

پ,ن: من که مدت هاست دارم میگم اسم این روزنامه باید بشه غرب نه شرق.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






چاپ این صفحه
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 |